از کجا بفهمیم حجم روغن گیربکس در ماشین کم شده است؟
نوشته شده توسط : س.آ

یکی از موارد ضروری که هر صاحب خودرو باید از آن اطمینان داشته باشد این است که چگونه بفهمد روغن گیربکس کم است یا خیر. بسیاری از مردم با نیاز به چک های منظم روغن موتور آشنا هستند. اما خودروها از مایع دیگری استفاده می کنند که اهمیت آن کمتر از روغن موتور نیست - روغن گیربکس. دارندگان خودروهای جدی و فداکار باید بدانند که روغن گیربکس آنها کم است. در خودروهای گیربکس دستی ، روغن دنده نامیده می شود در حالی که در خودروهای اتوماتیک - مایع گیربکس. اما صرف نظر از آنچه شما آن را می نامید ، مشکلی در این مایع ضروری ماشین می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه زیادی شود. اما نگران نباشید ، ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه بفهمید روغن گیربکس کم است یا خیر.

برای آشنایی با انواع روغن موتور به کارنوما مراجعه کنید. شما می توانید برای خرید روغن هیدرولیک و روغن موتور بهران از فروشگاه کارنوما اقدام کنید.

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اتومبیل های اتوماتیک و دستی از نوعی مایع گیربکس برای ارائه خدمات استفاده می کنند. با این حال ، دو نوع خودرو هنگام نیاز به مایع گیربکس علائم متفاوتی را نشان می دهند. در اینجا برخی از روش هایی که سواری دستی شما در صورت نیاز به بررسی توسط گیربکس گیربکس عمل می کند ، ارائه می شود.

 

چگونه بفهمیم روغن گیربکس کم است - علائم

سطوح پایین روغن گیربکس معمولاً هنگام تعویض بین دنده ها 2-3 ثانیه تأخیر ایجاد می کند.

 

ماشین شما در حال چرت زدن است

دلایل زیادی وجود دارد که ماشین شما دچار تکان خوردگی شود ، اما اگر دلیل واضحی برای چنین حرکاتی نمی بینید - ممکن است بخواهید مقدار روغن گیربکس در گیربکس را به عنوان یک دلیل احتمالی بررسی کنید.

ارتعاش

مایع گیربکس به عنوان یک روان کننده عمل می کند ، بنابراین اگر هنگام تعویض دنده لرزش هایی در تعویض دنده احساس می کنید ، ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس داشته باشید.

 

مشکلات مربوط به کلاچ

مردم فکر می کنند که فنرها پس از فشار دادن پدال ، کلاچ را به حالت عادی خود برمی گردانند. در واقع ، سطح پایین مایع انتقال قدرت حرکت آن را متوقف می کند و حتی ممکن است کلاچ شما در موقعیت غیرعادی گیر کند.

 

جدا از مشکلاتی که از طریق تعویض دنده یا پدال کلاچ احساس می کنید ، اتومبیل های اتوماتیک علائم مشابهی دارند. با این وجود ، این وسایل نقلیه همچنین دارای برخی از شاخص های معمولی هستند که مایع گیربکس آنها کم است.

 

مایع رنگ تیره

متخصصان گیربکس توافق دارند که رنگ معمولی مایع در گیربکس اتوماتیک باید صورتی باشد. بنابراین اگر مایع گیربکس شما قهوه ای یا سیاه است ، گیربکس شما به خطر افتاده است.

 

لغزش گیربکس

اگر هنگام فشار دادن پدال خودرو شما شتاب نمی گیرد ، این ممکن است نشانه دیگری باشد که روغن گیربکس باید تعویض شود.

 

سنگ زنی

مایع گیربکس باید روغن کاری کند ، اما بدون مایع کافی ، گیربکس به دلیل اصطکاک بیش از حد گرم می شود و ممکن است در نتیجه این سنگ زنی صداهای مکانیکی بشنوید. بهترین گزینه این است که در اسرع وقت سرویس گیربکس را در نظر بگیرید.

 

تعویض گیربکس: روش حرفه ای

بنابراین اکنون می دانید که رانندگی با مایع گیربکس پایین ممکن است منجر به مشکلات مختلف و نیاز به تعویض گیربکس شود. به منظور اجتناب از این امر ، ما چند نشانه اضافی به شما می دهیم که ممکن است با چنین نارسایی مرتبط باشد. امروزه خودروها از سیستم های الکترونیکی مختلف برای تشخیص مشکلات استفاده می کنند. اعلان "بررسی موتور" در داشبورد فقط مختص مسائل موتور نیست. هنگامی که مایعات گیربکس شما نیز کم است ، این نشانگر روشن می شود.

 

اصطکاک به دلیل کمبود روغن گیربکس ممکن است بوی سوخته و حتی دود ایجاد کند. ما صمیمانه امیدواریم که قبل از مشاهده هرگونه دود متوجه رایحه های غیرمعمول شوید زیرا این بدان معناست که شما مجبور به حرکت هستید و برای کشیدن کامیون یا کمک جاده ای تماس بگیرید.

 

آیا می توانید از تعویض گیربکس جلوگیری کنید؟

امکان پذیر است اما باید به ماشین خود توجه زیادی داشته باشید. برای پارک هرگونه گودال و لکه به محل پارک خود دقت کنید. آنها معمولاً در اثر نشت مایع انتقال ایجاد می شوند. همچنین ، به طور منظم مایع گیربکس خودرو خود را چک کنید. به یاد داشته باشید که همیشه این کار را در زمانی که خودرو در دمای کار است انجام دهید زیرا مایعات در هنگام گرم شدن منبسط می شوند و در هنگام سرد شدن منقبض می شوند.

منبع: https://motorcompanyleicester.co.uk/how-to-know-if-gearbox-oil-is-low/





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: